بر آستان وحی و خرد

تلاشی برای نشر و گسترش عقلانیت در جامعه بشری

بر آستان وحی و خرد

تلاشی برای نشر و گسترش عقلانیت در جامعه بشری

بر آستان وحی و خرد

استاد علی صفایی حائری می نویسد: کفر متحرک به اسلام می رسد، ولی اسلام راکد، پدر بزرگِ کفر است.سلمان ها در حالی که کافر بودند، حرکتشان آنها را به رسول منتهی کرد و زبیرها در حالی که با رسول بودند، رکودِشان آنها را به کفر پیوند زد.کفری که با حرکت ما همراه باشد، وحشتی ندارد. وحشت آنجایی است که با رکودها پیوند خورده باشیم

نویسندگان

برشی از درس خارج اصول استاد سید احمد مددی (1)

حقیقت خیار و ویژگی اساسی خیار عیب

حقیقت خیار عبارت است از نوعی سلطنت نسبت به عقد و نه بر مال که صاحب خیار سلطنت بر فسخ عقد و یا امضا آن دارد؛ در اینجا توجه به این نکته لازم است که تمام خیارات ثنائی اند به این معنا که صاحب خیار تنها بین قبول و یا ردّ معامله مخیّر است مگر خیار عیب که ثلاثی است به این معنا که صاحب خیار عیب مخیر بین سه چیز است : قبول و امضاء معامله، فسخ معامله و اخذ ارش در حالیکه در سایر خیارات همانند خیار حیوان و خیار مجلس و... نمی توان ارشی دریافت کرد مگر اینکه خود طرف بدهد وگرنه نمی­توان او را وادار به پرداخت آن کرد.

#درس_خارج_اصول  روز سه شنبه، 1397/7/10

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی