دست خط های یادگاری

به طواف اندیشه با احرام آزادی ، همه برای یافتن است و رفتن و رنه در ماندن جز پوسیدن هیچ نیست...

عینک دوم ...

عینک دوم

افتادن در مباحث معرفت شناسی و اپیستمولوژی و شناخت شناسی که به معنای تحلیل فهم و ادراک و

اندیشه ی بشری است ، افتادنی است خارج از دستور این نوشتار ، اما بهره بردن از یک نکته ،

پله ی اول این نوشتار است و آن پشتِ پردهِ دار بودنِ حرکات و

سخنان و پدیده های بشری و غیر بشری است

که هم جای بحث در علم روانشناسی دارد و هم نشانه شناسی و علوم ارتباطات و

غیر ذلک از علومی که دست به دست هم داده اند و بر بعد دوم انسان پای می فشارند ؛ بگذریم خیلی فلسفی شد ...

جان سخن اینکه در ورای سخن ها ، سخنی دیگر نهفته است و هر حرکتی ، حرفی برای گفتن دارد و هر حادثه ای معنایی ...

مصداق بارز برای این مطلب ، فیلم ها و سریال ها هستند که جدای از اراده و خواست نویسنده و کارگردان ، سخنی برای گفتن

دارند و مطلبی خاص و پیامی پنهان را به دهن ناخودآگاه مخاطب منتقل می کنند و تاثیر گذاری هنر از همین جا شروع می شود

که با ضمیر ناخود آگاه که در اختیار انسان نیست و هم سخن منطقی و هم غیر منطقی را می پذیرد ، ارتباط برقرار می کند که

همین جا دریچه ای می شود برای ورود به عالم خیال ...

ان شاء الله در نوشتار بعدی به سراغ مصداقی از فیلم های سینمایی برای تحلیل دقیق این مفهوم خواهیم رفت .

 



نوشته شده توسط دست خط یادگاری
ساخت وبلاگ در بلاگ بیان، رسانه متخصصان و اهل قلم

دست خط های یادگاری

به طواف اندیشه با احرام آزادی ، همه برای یافتن است و رفتن و رنه در ماندن جز پوسیدن هیچ نیست...

دست خط های یادگاری

به سراغ "من" اگر می آیید بدانید که به سراغ شیطان می آیید که "منِ فقر" همه از خصلت شیطان است ؛ اما اگر به سراغ فقیر حقیر سراپا تقصیر می آیید آهسته و آرام بیایید تا کنار سفره ی فکر و اندیشه ، لَختی گوش بکار آید و دل صفا یابد و عقل روان شود ... همه احرام آزادگی می بندیم و طواف اندیشه می نماییم تا که شاید به معراج حکمت و بهشتِ عمل نائل آیم ... کفشِ جدل و گفت و شنود را بنه که همه ثقل سفر است ...

نویسندگان

عینک دوم

افتادن در مباحث معرفت شناسی و اپیستمولوژی و شناخت شناسی که به معنای تحلیل فهم و ادراک و

اندیشه ی بشری است ، افتادنی است خارج از دستور این نوشتار ، اما بهره بردن از یک نکته ،

پله ی اول این نوشتار است و آن پشتِ پردهِ دار بودنِ حرکات و

سخنان و پدیده های بشری و غیر بشری است

که هم جای بحث در علم روانشناسی دارد و هم نشانه شناسی و علوم ارتباطات و

غیر ذلک از علومی که دست به دست هم داده اند و بر بعد دوم انسان پای می فشارند ؛ بگذریم خیلی فلسفی شد ...

جان سخن اینکه در ورای سخن ها ، سخنی دیگر نهفته است و هر حرکتی ، حرفی برای گفتن دارد و هر حادثه ای معنایی ...

مصداق بارز برای این مطلب ، فیلم ها و سریال ها هستند که جدای از اراده و خواست نویسنده و کارگردان ، سخنی برای گفتن

دارند و مطلبی خاص و پیامی پنهان را به دهن ناخودآگاه مخاطب منتقل می کنند و تاثیر گذاری هنر از همین جا شروع می شود

که با ضمیر ناخود آگاه که در اختیار انسان نیست و هم سخن منطقی و هم غیر منطقی را می پذیرد ، ارتباط برقرار می کند که

همین جا دریچه ای می شود برای ورود به عالم خیال ...

ان شاء الله در نوشتار بعدی به سراغ مصداقی از فیلم های سینمایی برای تحلیل دقیق این مفهوم خواهیم رفت .

 

دست خط یادگاری

سینما

عینک دوم

هنر

نظرات  (۱)

با سلام مطلب جالبیه اگر ادامه داشته باشه !

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی